keskiviikko 29. kesäkuuta 2016

Uhka osastosta

Piti sen verran sulatella tätä kaikkea ja purkaa ketutusta etten eilen ehtinyt päivittää kuulumisia tänne. Käytiin eilen siellä ravitsemussuunnittelijan luona ja se meni ihan persiilleen. Luulin että siellä puhuttaisiin taas mun ateriasuunnitelmasta ja siitä miten sitä voisi muuttaa. Ja ketut, ei siellä nyt sellaisesta puhuttu.

Sain jälleen kerran kuulla että syön liian vähän ja liikun liian paljon ja mun touhu on mennyt askeleen liian pitkälle jne jne. Osasin odottaa noita sanoja mutta sitten alettiin puhumaan osastohoidosta. Ravitsemussuunnittelija ja ohjaaja jankkasi koko ajan vaan samaa: osastolla pitää syödä ja jos syöminen ei suju, laitetaan nenämahaletku. Siinä samalla ravitsemussuunnittelija näytti kuvia minkälaisia ja minkäkokoisia aterioita "normaali" ihminen syö päivässä. Näyttipä se vielä osaston ruokailusuunnitelman (jossa oli ihan törkeästi ruokaa!) jota pitää noudattaa ellei halua nenämahaletkua. Ööh, arvatkaa vaan ahdistiko mua kun puhuttiin tuollaisista asioista koko ajan.

Oltiin siellä käynnillä melkein tunti ja ainakin yli puolet siitä ajasta puhuttiin vaan osastosta. Mukana ollut ohjaaja kertoi että mulla on aika psykiatrian polin lääkärille (tuttu lääkäri, käyn sen luona säännöllisesti) tän viikon perjantaina. Olin unohtanut senkin...

Kuulemma silloin perjantaina keskustellaan vakavasti osastohoidosta/lääkäri tekee lähetteen osastolle. Ööö, siis mitä helvettiä tässä just tapahtui?? Niin ja kun lähdettiin vihdoin sieltä käynniltä niin ravitsemussuunnittelija sanoi että tavataan sitten osastolla. Aha, joo niin varmaan...

Näin hienosti se käynti sit meni... Mulla on perjantaihin asti aikaa tehdä joku suunnitelma ja/tai feikata että syön enemmän. En pidä huijaamisesta/valehtelusta mutta nyt siihen on kai pakko taas turvautua.
Sinänsä mulla ei ehkä oo mitään hätää, ehkä. Vapaaehtoisesti mä en mihinkään osastolle mene ja en usko että pakkohoidon kriteerit täyttyy. Päätin silti olla varuillani. Tuntuu että perjantaihin on mielettömän lyhyt aika ja se ahdistaa. Koko tää tilanne ahdistaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mukavaa kun kommentoit ♥ Muistathan olla asiallinen :)