maanantai 20. kesäkuuta 2016

Syömistä syömisen perään

Eilen (eli sunnuntaina) pidin ns. mättöpäivän. Sen tarkoituksena on boostata aineenvaihduntaa ja sitä myöten ikään kuin huijata kehoa, ettei kroppa menisi säästöliekille.
Mättöpäivä kuulostaa ainakin mun korviin vähän harhaanjohtavalta - mulle tulee siitä ekana mieleen että mätetään karkkeja, sipsejä yms. epäterveellistä. Sen kaltaiset on mun kiellettyjen ruokien listalla joten mättöpäivä tarkoittaa mun kohdalla terveellisen ruoan syömistä. Sitä terveellistä ruokaa syödään sinä päivänä vain vähän enemmän mitä normaalisti.

Nää mättöpäivät ei oo mulle ikinä miellyttäviä. Meen vähänkin isommasta ateriasta kamalaan ähkyyn joka johtaa aina huonoon fyysiseen ja henkiseen oloon: tuntuu että oksennus tulee väkisinkin kun on niin täynnä, ja kun tuntuu että on syönyt kuin hevonen niin tuntee itsensä kamalan ällöttävän LÄSKIKSI.

Ja kun yhdestä ateriasta on selvinnyt niin eikös heti perään tuu seuraava ateria, ja sitten vielä sitä seuraava... Siltä se ainakin tuntuu kun aika tuntuu suorastaan lentävän.



Mieluummin jättäisin tällaiset mättöpäivät siis pitämättä mutta en halua että keho menee säästöliekille ja sitten paino jumittuu eikä suostu laskemaan millään. Onneksi nää hirveät mättöpäivät ei oo jokapäiväistä arkea ja nyt on taas selvitty yhdestä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mukavaa kun kommentoit ♥ Muistathan olla asiallinen :)